W czym możemy Ci pomóc?

Nie musisz wiedzieć, jakiej dokładnie pomocy potrzebuje Twoje dziecko. Czasem wystarczy, że czujesz, że coś jest trudne – w emocjach, w mowie, w zachowaniu, w codzienności.

 

W naszym Centrum oferujemy wsparcie, które zaczyna się od uważnej rozmowy. Wspólnie z rodzicem i dzieckiem szukamy najlepszego rozwiązania: bez presji, bez ocen, z empatią i doświadczeniem.

Poniżej znajdziesz różne formy pomocy, jakie możemy zaproponować – ale pamiętaj: nie musisz wybierać sam_a. Jesteśmy tu, żeby pomóc Ci zdecydować.

Wsparcie indywidualne

Konsultacja psychologiczna dla rodziców

Jesteśmy też dla Ciebie. Jeśli masz pytania, wątpliwości, potrzebujesz rozmowy – pomożemy spojrzeć na sytuację dziecka z innej perspektywy i znaleźć drogę dalej.

Terapia logopedyczna

Terapia logopedyczna to indywidualne zajęcia wspierające rozwój mowy i komunikacji dziecka. Odbywa się w formie zabawy, ćwiczeń językowych i ruchowych, które sprawiają, że dziecko chętnie współpracuje. 

Konsultacja fizjoterapeutyczna

Spotkanie z fizjoterapeutą pozwala ocenić rozwój motoryczny dziecka i wskazać potrzebne ćwiczenia. Rodzice otrzymują praktyczne zalecenia wspierające rozwój w domu.

Terapia integracji sensorycznej (SI)

Terapia SI to zajęcia prowadzone w specjalnie wyposażonej sali pełnej huśtawek, piłek i torów przeszkód. Dla dziecka to świetna zabawa, a jednocześnie ćwiczenia wspierające koncentrację, koordynację, motorykę i regulację emocji. 

Terapia psychologiczna dla dziecka

Regularne spotkania z psychologiem pomagają dzieciom w radzeniu sobie z emocjami, budowaniu relacji i wzmacnianiu poczucia własnej wartości. Terapia dostosowana jest do wieku i prowadzona w przyjaznej atmosferze – poprzez zabawę, rozmowę i ćwiczenia.

Terapia dysleksji

Terapia dysleksji pomaga dzieciom w trudnościach z czytaniem i pisaniem. To zajęcia w formie zabawy, które rozwijają umiejętności i wzmacniają pewność siebie.

Terapia pedagogiczna

Terapia pedagogiczna to zajęcia wspierające dzieci, które doświadczają trudności w nauce – takich jak problemy z czytaniem, pisaniem, koncentracją czy organizacją pracy.

Terapia dzieci w spektrum autyzmu (i konsultacje dla rodziców)

W czasie spotkań wspieramy komunikację, emocje i samodzielność dziecka oraz dajemy rodzicom konkretne wskazówki do codziennej pracy.

Terapia ręki

Terapia ręki wspiera sprawność manualną dziecka – od pisania i rysowania, po codzienne czynności. To ćwiczenia w formie zabawy, które rozwijają precyzję i samodzielność.

Fizjoterapia dzieci

Indywidualne zajęcia wspierające rozwój ruchowy dziecka poprzez zabawę i ćwiczenia. Terapia poprawia postawę, koordynację i motorykę, a także buduje pewność siebie i radość z ruchu.

Fizjoterapia dorosłych

Masaż fizjoterapeutyczny to połączenie relaksu i wsparcia zdrowia. Redukuje napięcie mięśniowe, poprawia krążenie i przynosi ulgę w bólach pleców czy karku. 

Diagnoza

Diagnoza w kierunku Spektrum Autyzmu

Proces diagnozy obejmuje spotkania z dzieckiem i rodzicami, obserwacje oraz testy (m.in. ADOS-2, ADI-R, Stanford-Binet). Pozwala lepiej zrozumieć potrzeby dziecka i zaplanować skuteczne wsparcie terapeutyczne.

Badanie ADOS-2

ADOS-2 to „złoty standard” diagnozy spektrum autyzmu. Badanie polega na zabawie i zadaniach dostosowanych do wieku dziecka, które pozwalają ocenić komunikację, relacje społeczne i zachowania charakterystyczne dla autyzmu. 

Diagnoza w kierunku ADHD

Badanie pomaga zrozumieć, skąd wynikają trudności dziecka z koncentracją, impulsywnością i organizacją. Diagnoza przebiega w kilku etapach: wywiady, obserwacje, testy i omówienie wyników. 

Test MOXO

Test MOXO to nowoczesne narzędzie diagnostyczne służące do badania uwagi i koncentracji. W atrakcyjnej dla dziecka formie komputerowej gry sprawdza, jak radzi sobie ono z rozpraszaczami, impulsywnością i utrzymaniem skupienia.

Diagnoza inteligencji testem Stanford–Binet 5 (SB-5)

SB-5 to nowoczesny test inteligencji, który bada różne obszary zdolności: rozumowanie słowne, pamięć, myślenie wizualno-przestrzenne, logiczne i ilościowe. Badanie przypomina ciekawe łamigłówki, więc dzieci chętnie w nim uczestniczą. 

Diagnoza rozwoju i inteligencji testem IDS-2

IDS-2 to kompleksowe badanie rozwoju dziecka w wieku szkolnym. Ocenia nie tylko inteligencję, ale też pamięć, uwagę, umiejętności społeczne i motoryczne. To przyjazna forma diagnozy, w której dziecko rozwiązuje zadania przypominające gry i zabawy.

Diagnoza dysleksji

Testy IDS-2 pozwalają zrozumieć, skąd biorą się trudności w czytaniu i pisaniu. Proces obejmuje badanie dziecka, obserwację pedagoga i rozmowy z rodzicami. Wyniki pokazują mocne strony i dają konkretne wskazówki do pracy w szkole i domu.

Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej (SI)

Diagnoza SI pozwala sprawdzić, jak dziecko odbiera bodźce zmysłowe i jak wpływają one na jego codzienne funkcjonowanie. Badanie obejmuje wywiad z rodzicami, obserwację dziecka oraz testy. Dzięki diagnozie powstaje indywidualny plan terapii, dostosowany do potrzeb i trudności dziecka.

Diagnoza logopedyczna

Diagnoza logopedyczna pozwala ocenić rozwój mowy, języka i komunikacji dziecka. Podczas spotkania specjalista sprawdza, jak dziecko mówi, rozumie i porozumiewa się z otoczeniem. Rodzice otrzymują jasne wskazówki oraz plan dalszej pracy terapeutycznej, dostosowany do potrzeb dziecka.

Diagnoza KORP - Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego

KORP  to narzędzie, które pozwala ocenić rozwój dziecka od pierwszych miesięcy życia aż do wieku szkolnego. Badanie pokazuje mocne strony i obszary wymagające wsparcia w takich sferach jak motoryka, komunikacja, emocje czy umiejętności społeczne. 

Diagnoza KOZE - Karty Oceny Zachowania i Emocji

KOZE (Karty Oceny Zachowania i Emocji) to narzędzie, które pomaga lepiej zrozumieć emocje, zachowania i potrzeby dziecka. Badanie pozwala ocenić m.in. jak radzi sobie ze stresem, emocjami czy relacjami z innymi. 

Zajęcia grupowe

Trening Uważności „Kosmos i Kajo”

Zajęcia uczą dzieci, jak zatrzymać się, wziąć głęboki oddech i radzić sobie z emocjami. Dzięki kosmicznej podróży po 8 planetach najmłodsi poznają techniki wyciszenia, regulacji emocji i spokoju. 

Montessorki

Zajęcia dla najmłodszych dzieci i rodziców, oparte na filozofii Montessori. Maluchy uczą się samodzielności, sensoryki i współpracy w grupie, a rodzice mają okazję do wymiany doświadczeń i chwili oddechu. 

Zerówkolandia

Przygotowanie do szkoły w atmosferze empatii i zabawy. Dzieci uczą się koncentracji, samodzielności i współpracy, poznają rytm dnia szkolnego i rozwijają motorykę. 

Szkołolandia

Zajęcia dla uczniów klas 1–3, które wzmacniają umiejętności szkolne i emocjonalne. Dzieci uczą się planowania, współpracy i skutecznych strategii uczenia się, a jednocześnie zyskują pewność siebie i wiarę w swoje możliwości.

Neurotrening koncentracji

Nowoczesna forma treningu mózgu, która uczy dzieci lepszej koncentracji, pamięci i samokontroli. Zajęcia przypominają gry komputerowe, co sprawia, że dzieci chętnie ćwiczą i szybko widzą efekty.

Trening Umiejętności Społecznych (TUS)

TUS to zajęcia grupowe, podczas których dzieci i młodzież uczą się, jak radzić sobie z emocjami, rozmawiać o swoich potrzebach i budować relacje z rówieśnikami. 

Grupa rozwojowa dla nastolatków

Grupa rozwojowa to przestrzeń, w której młodzież może porozmawiać o emocjach, relacjach i wyzwaniach dorastania. Pod okiem psychologa nastolatki uczą się pewności siebie, asertywności i radzenia sobie ze stresem.

Być może coś Cię niepokoi. Może chcesz tylko zapytać. A może już wiesz, że Twoje dziecko potrzebuje wsparcia. Bez względu na to, z czym przychodzisz – jesteśmy tu, by Ci pomóc.

Skontaktuj się z nami

– wspólnie znajdziemy najlepszą drogę.