W czym możemy Ci pomóc?
Nie musisz wiedzieć, jakiej dokładnie pomocy potrzebuje Twoje dziecko. Czasem wystarczy, że czujesz, że coś jest trudne – w emocjach, w mowie, w zachowaniu, w codzienności.
W naszym Centrum oferujemy wsparcie, które zaczyna się od uważnej rozmowy. Wspólnie z rodzicem i dzieckiem szukamy najlepszego rozwiązania: bez presji, bez ocen, z empatią i doświadczeniem.
Poniżej znajdziesz różne formy pomocy, jakie możemy zaproponować – ale pamiętaj: nie musisz wybierać sam_a. Jesteśmy tu, żeby pomóc Ci zdecydować.
Wsparcie indywidualne
Konsultacja psychologiczna dla rodziców
Jesteśmy też dla Ciebie. Jeśli masz pytania, wątpliwości, potrzebujesz rozmowy – pomożemy spojrzeć na sytuację dziecka z innej perspektywy i znaleźć drogę dalej.
Terapia logopedyczna
Terapia logopedyczna to indywidualne zajęcia wspierające rozwój mowy i komunikacji dziecka. Odbywa się w formie zabawy, ćwiczeń językowych i ruchowych, które sprawiają, że dziecko chętnie współpracuje.
Konsultacja fizjoterapeutyczna
Spotkanie z fizjoterapeutą pozwala ocenić rozwój motoryczny dziecka i wskazać potrzebne ćwiczenia. Rodzice otrzymują praktyczne zalecenia wspierające rozwój w domu.
Terapia integracji sensorycznej (SI)
Terapia SI to zajęcia prowadzone w specjalnie wyposażonej sali pełnej huśtawek, piłek i torów przeszkód. Dla dziecka to świetna zabawa, a jednocześnie ćwiczenia wspierające koncentrację, koordynację, motorykę i regulację emocji.
Terapia psychologiczna dla dziecka
Regularne spotkania z psychologiem pomagają dzieciom w radzeniu sobie z emocjami, budowaniu relacji i wzmacnianiu poczucia własnej wartości. Terapia dostosowana jest do wieku i prowadzona w przyjaznej atmosferze – poprzez zabawę, rozmowę i ćwiczenia.
Terapia dysleksji
Terapia dysleksji pomaga dzieciom w trudnościach z czytaniem i pisaniem. To zajęcia w formie zabawy, które rozwijają umiejętności i wzmacniają pewność siebie.
Terapia pedagogiczna
Terapia pedagogiczna to zajęcia wspierające dzieci, które doświadczają trudności w nauce – takich jak problemy z czytaniem, pisaniem, koncentracją czy organizacją pracy.
Terapia dzieci w spektrum autyzmu (i konsultacje dla rodziców)
W czasie spotkań wspieramy komunikację, emocje i samodzielność dziecka oraz dajemy rodzicom konkretne wskazówki do codziennej pracy.
Terapia ręki
Terapia ręki wspiera sprawność manualną dziecka – od pisania i rysowania, po codzienne czynności. To ćwiczenia w formie zabawy, które rozwijają precyzję i samodzielność.
Fizjoterapia dzieci
Indywidualne zajęcia wspierające rozwój ruchowy dziecka poprzez zabawę i ćwiczenia. Terapia poprawia postawę, koordynację i motorykę, a także buduje pewność siebie i radość z ruchu.
Fizjoterapia dorosłych
Masaż fizjoterapeutyczny to połączenie relaksu i wsparcia zdrowia. Redukuje napięcie mięśniowe, poprawia krążenie i przynosi ulgę w bólach pleców czy karku.
Diagnoza
Diagnoza w kierunku Spektrum Autyzmu
Proces diagnozy obejmuje spotkania z dzieckiem i rodzicami, obserwacje oraz testy (m.in. ADOS-2, ADI-R, Stanford-Binet). Pozwala lepiej zrozumieć potrzeby dziecka i zaplanować skuteczne wsparcie terapeutyczne.
Badanie ADOS-2
ADOS-2 to „złoty standard” diagnozy spektrum autyzmu. Badanie polega na zabawie i zadaniach dostosowanych do wieku dziecka, które pozwalają ocenić komunikację, relacje społeczne i zachowania charakterystyczne dla autyzmu.
Diagnoza w kierunku ADHD
Badanie pomaga zrozumieć, skąd wynikają trudności dziecka z koncentracją, impulsywnością i organizacją. Diagnoza przebiega w kilku etapach: wywiady, obserwacje, testy i omówienie wyników.
Test MOXO
Test MOXO to nowoczesne narzędzie diagnostyczne służące do badania uwagi i koncentracji. W atrakcyjnej dla dziecka formie komputerowej gry sprawdza, jak radzi sobie ono z rozpraszaczami, impulsywnością i utrzymaniem skupienia.
Diagnoza inteligencji testem Stanford–Binet 5 (SB-5)
SB-5 to nowoczesny test inteligencji, który bada różne obszary zdolności: rozumowanie słowne, pamięć, myślenie wizualno-przestrzenne, logiczne i ilościowe. Badanie przypomina ciekawe łamigłówki, więc dzieci chętnie w nim uczestniczą.
Diagnoza rozwoju i inteligencji testem IDS-2
IDS-2 to kompleksowe badanie rozwoju dziecka w wieku szkolnym. Ocenia nie tylko inteligencję, ale też pamięć, uwagę, umiejętności społeczne i motoryczne. To przyjazna forma diagnozy, w której dziecko rozwiązuje zadania przypominające gry i zabawy.
Diagnoza dysleksji
Testy IDS-2 pozwalają zrozumieć, skąd biorą się trudności w czytaniu i pisaniu. Proces obejmuje badanie dziecka, obserwację pedagoga i rozmowy z rodzicami. Wyniki pokazują mocne strony i dają konkretne wskazówki do pracy w szkole i domu.
Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej (SI)
Diagnoza SI pozwala sprawdzić, jak dziecko odbiera bodźce zmysłowe i jak wpływają one na jego codzienne funkcjonowanie. Badanie obejmuje wywiad z rodzicami, obserwację dziecka oraz testy. Dzięki diagnozie powstaje indywidualny plan terapii, dostosowany do potrzeb i trudności dziecka.
Diagnoza logopedyczna
Diagnoza logopedyczna pozwala ocenić rozwój mowy, języka i komunikacji dziecka. Podczas spotkania specjalista sprawdza, jak dziecko mówi, rozumie i porozumiewa się z otoczeniem. Rodzice otrzymują jasne wskazówki oraz plan dalszej pracy terapeutycznej, dostosowany do potrzeb dziecka.
Diagnoza KORP - Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego
KORP to narzędzie, które pozwala ocenić rozwój dziecka od pierwszych miesięcy życia aż do wieku szkolnego. Badanie pokazuje mocne strony i obszary wymagające wsparcia w takich sferach jak motoryka, komunikacja, emocje czy umiejętności społeczne.
Diagnoza KOZE - Karty Oceny Zachowania i Emocji
KOZE (Karty Oceny Zachowania i Emocji) to narzędzie, które pomaga lepiej zrozumieć emocje, zachowania i potrzeby dziecka. Badanie pozwala ocenić m.in. jak radzi sobie ze stresem, emocjami czy relacjami z innymi.
Zajęcia grupowe
Trening Uważności „Kosmos i Kajo”
Zajęcia uczą dzieci, jak zatrzymać się, wziąć głęboki oddech i radzić sobie z emocjami. Dzięki kosmicznej podróży po 8 planetach najmłodsi poznają techniki wyciszenia, regulacji emocji i spokoju.
Montessorki
Zajęcia dla najmłodszych dzieci i rodziców, oparte na filozofii Montessori. Maluchy uczą się samodzielności, sensoryki i współpracy w grupie, a rodzice mają okazję do wymiany doświadczeń i chwili oddechu.
Zerówkolandia
Przygotowanie do szkoły w atmosferze empatii i zabawy. Dzieci uczą się koncentracji, samodzielności i współpracy, poznają rytm dnia szkolnego i rozwijają motorykę.
Szkołolandia
Zajęcia dla uczniów klas 1–3, które wzmacniają umiejętności szkolne i emocjonalne. Dzieci uczą się planowania, współpracy i skutecznych strategii uczenia się, a jednocześnie zyskują pewność siebie i wiarę w swoje możliwości.
Neurotrening koncentracji
Nowoczesna forma treningu mózgu, która uczy dzieci lepszej koncentracji, pamięci i samokontroli. Zajęcia przypominają gry komputerowe, co sprawia, że dzieci chętnie ćwiczą i szybko widzą efekty.
Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
TUS to zajęcia grupowe, podczas których dzieci i młodzież uczą się, jak radzić sobie z emocjami, rozmawiać o swoich potrzebach i budować relacje z rówieśnikami.
Grupa rozwojowa dla nastolatków
Grupa rozwojowa to przestrzeń, w której młodzież może porozmawiać o emocjach, relacjach i wyzwaniach dorastania. Pod okiem psychologa nastolatki uczą się pewności siebie, asertywności i radzenia sobie ze stresem.
Być może coś Cię niepokoi. Może chcesz tylko zapytać. A może już wiesz, że Twoje dziecko potrzebuje wsparcia. Bez względu na to, z czym przychodzisz – jesteśmy tu, by Ci pomóc.
Skontaktuj się z nami
– wspólnie znajdziemy najlepszą drogę.
- 786 471 227
- kontakt@centrummamologia.pl
