Diagnoza inteligencji testem Stanford–Binet 5

Trzy spotkania, podczas których poznasz pełny profil zdolności swojego dziecka. Otrzymasz szczegółową opinię psychologiczną, wyniki testu IQ oraz praktyczne wskazówki, jak wspierać jego rozwój w domu i w szkole.

Stanford–Binet (SB-5) to jedno z najbardziej znanych i rzetelnych narzędzi do badania inteligencji dzieci i młodzieży.

Pozwala poznać pełny profil zdolności dziecka – jego mocne strony, ale też obszary wymagające wsparcia. Umożliwia szeroką ocenę zdolności poznawczych oraz określenie ilorazu inteligencji w sposób precyzyjny i zróżnicowany. Jest pomocne nie tylko w diagnozie, ale też w planowaniu edukacji, terapii czy pracy domowej z dzieckiem. 

Jak wygląda proces diagnostyczny?

Wywiad z rodzicem i szkołą

Podczas pierwszego spotkania psycholog rozmawia z rodzicami o rozwoju i funkcjonowaniu dziecka w domu, szkole i relacjach, a także zbiera opinie nauczycieli, by uzyskać pełniejszy obraz jego zachowań.

Badanie i testy z psychologiem

Podczas drugiego spotkania psycholog przeprowadza indywidualne badanie testowe, w którym dziecko rozwiązuje dostosowane do wieku zadania w formie ciekawych zagadek.

Omówienie wyników i rekomendacje

Na ostatnim spotkaniu psycholog omawia wyniki testu, przekazuje pisemną opinię oraz konkretne zalecenia i formy wsparcia dopasowane do potrzeb dziecka.

Serdecznie polecam Panią Olę. Jej wiedza w zakresie rozwoju dziecka jest niesamowita. Nie tylko uczy tego jak poradzić sobie z dziecięcymi emocjami, ale także tego jak poradzić sobie ze swoimi emocjami. Nieoceniona pomoc - Polecam, mama radosnej dwulatki 🙂.
Ela, 5/5
Serdecznie polecam każdemu rodzicow. Ogromna empatia, mega doświadczenie i duża umiejętność obrazowania sytuacji podpowiadania jak żyć z buntem 2,3 czy 4 latka. P. Ola nie tylko pomaga ogarnąć emocje dziecka ale pokazuje co my jako rodzice musimy w pierwszej kolejności zmienić w swoim podejściu, podpowie jak zrozumieć siebie, ocenić sytuację, a następnie jak zrozumieć wlasne dziecko. Polecam z całego serca.
Emilia, 5/5
Już po jednym spotkaniu wyszłam z odpowiedziami na moje pytania, a rodziciestwo stało się łatwiejsze.
Magda, 5/5
Konsultacja z Panią Olą to miód na serce zmartwionego rodzica. Ciepła, empatyczna. Do tego z ogromną wiedzą. Polecam z całego serca.
Paulina, 5/5
“Świetne podejście. Merytorycznie, życzliwie i bez oceniania. Polecam!
Jola, 5/5
Widać ogormne zaanagażowanie w prace. Każdemu życzę żeby trafił na takiego specjalistę!
Ania, 5/5

Co mówią rodzice, którzy nam zaufali?

Najczęściej słyszymy: „Wreszcie ktoś nas naprawdę wysłuchał.” A chwilę później: „Zrobiło się lżej.” Rodzice, którzy do nas trafiają, często przychodzą z napięciem, niepewnością, a czasem nawet z poczuciem winy. Wychodzą – z ulgą, zrozumieniem i pierwszym oddechem spokoju.

Każda historia jest inna. Ale każda pokazuje, że czasem wystarczy ciepłe miejsce, dobra rozmowa i ludzie, którzy nie tylko wiedzą jak pomóc – ale naprawdę chcą pomóc.

Test SB-5 jest szczególnie ceniony w przypadku diagnozy:

dzieci wyjątkowo uzdolnionych,

osób z niepełnosprawnością intelektualną,

osób z nierównomiernym rozwojem funkcji poznawczych

dzieci z podejrzeniem spektrum autyzmu (jako element diagnozy funkcjonalnej)

osób potrzebujących dokładnej oceny IQ do orzeczeń, opinii, rekrutacji do szkół specjalnych lub programów dla zdolnych.

Jak wygląda proces diagnostyczny w praktyce?

Spotkanie 1: Wywiad z rodzicem ⏱ Czas trwania: 1-1,5 godziny

Psycholog rozmawia z rodzicami na temat rozwoju dziecka, jego zachowania, trudności oraz dotychczasowej historii medycznej i edukacyjnej. Podczas pierwszego spotkania rozmawiamy z rodzicami o funkcjonowaniu dziecka: w domu, szkole, relacjach z rówieśnikami, emocjach i koncentracji. W proces diagnostyczny angażujemy także środowisko szkolne lub przedszkolne dziecka – prosimy nauczycieli o przygotowanie opinii i wypełnienie kwestionariuszy, aby uzyskać pełniejszy obraz funkcjonowania dziecka w naturalnych warunkach.

Spotkanie 2: Badanie dziecka ⏱ Czas trwania: 1-2 godziny

Właściwe badanie testowe, prowadzone jest indywidualnie przez psychologa w formie dostosowanej do wieku i możliwości dziecka. Zadania testowe są dla dziecka przyjemne i przedstawiane mu jako seria zagadek do rozwiązania.

Spotkanie 3 : Analiza wyników i omówienie z rodzicami ⏱ Czas trwania: 1 godzina

Podczas ostatniego spotkania psycholog przedstawia rodzicom diagnozę w sposób zrozumiały i empatyczny. Omawiane są wyniki testu. Rodzice otrzymują również pisemną opinię psychologiczną, a przede wszystkim konkretne zalecenia, które pomogą dziecku w codziennym funkcjonowaniu. Wspólnie omawiamy, jakie formy wsparcia będą najskuteczniejsze: terapia psychologiczna, praca z nauczycielami, ewentualna konsultacja psychiatryczna.

Co otrzymujesz po diagnozie?

Szczegółowy wynik badania – w tym: iloraz inteligencji ogólny (IQ), IQ werbalny, IQ niewerbalny, wyniki w poszczególnych skalach

Pisemną opinię psychologiczną z interpretacją wyników i rekomendacjami

Omówienie wyników podczas spotkania z psychologiem

Możliwość wykorzystania opinii w poradniach, szkołach, komisjach orzekających

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o potencjale swojego dziecka, skontaktuj się z nami i umów się na diagnozę testem Stanford–Binet 5. To pierwszy krok do lepszego zrozumienia i wspierania jego rozwoju.

Pomożemy Ci przejść i zrozumieć cały proces diagnozy.

lub skontaktuj się z nami telefonicznie: 786 471 227